dilluns, 23 de febrer del 2009

BOADELLA ENS DEIXA (No sé si podrem suportar-ho)

Llegeixo que l’Albert Boadella ha dit que no sent res ja per Catalunya i que ha acceptat l'oferta per dirigir el Teatro del Canal de la comunitat de Madrid. Com si a Madrid no tinguessin prou amb aguirres, rajoys, aznars, corrupció, espionatge, atemptats, etc... ara els hi cau en Boadella, que no els hi passi res.
El Boadella artista, sempre m’ha agradat, des de la serie dels monjos venjadors Orden Especial que feien a televisió als principis dels anys 90, (per cert el monestir que surt a la presentació de la serie, és el fantàstic, oblidat i mal cuidat monestir benedictí de Sant Quirze de Colera), anys més tard vaig poder assistir a l'estrena a Figueres de la genial obra Daaaali, era dels pocs espectadors que havien pagat entrada, hi havia tota la plana major del PSC que havien entrat de gorra. L'obra la van voler estrenar a Figueres per ser el lloc de naixement d'en Dalí, la van fer en castellà perquè deien que marxaven després de gira per Sud-Amèrica i Espanya, mai vaig acabar d’entendre perquè no l'estrenaven en català i després la representaven abans per Catalunya. Vaig llegir les seves interessants memòries on s’explica moltes vivències d'una època convulsa com va ser les acaballes de la dictadura feixista d’en Franco i l'incomplerta transició, dic incomplerta, doncs com republicà que sóc no puc dir una altra cosa.
Un dia me n’assabento que en Boadella ha fundat un partit polític, em va causar sorpresa perquè jo creia que en Boadella era molt de la corda del PSC, si més no, això em va semblar a la mencionada estrena figuerenca. Es diu Ciutadans, hi han fet un manifest, entro a la web i llegeixo el manifest, en principi no em sembla massa allunyat de l'esquerra si no fos per aquesta dèria pel bilingüisme oficial a l’estil valencià. Se m’acut escriure al fòrum de la plana aquesta i els suposats progressistes, lliberals, etc… que monopolitzen aquest fòrum se'm llencen a la jugular quan veuen que se'ls ha colat un catalanista secessionista a les seves planes, vaig decidir no tornar a entrar en aquest molt feixista fòrum perquè era d’un malt gust insuportable.
Fa temps que en Boadella no té èxit a Catalunya, el públic l’abandonat i ho sap, sap que ara pertany a un públic que a Catalunya és minoria i sobretot en un àmbit cultural català. Per això s'ha anat a Madrid on de moment ja ha començat a llepar culs i figues amb declaracions tipus que no l’importa que l’hagin espiat, en referencia a l'actual escàndol d’espies castizos. Entenc a en Boadella, veu com ja s’està fent gran i necessita urgentment uns darrers calerons per a acabar el que li quedi de vida sense maldecaps econòmics, i fa bé. Que caram. Un cop s’hagi enriquit com funcionari de la Comunitat de Madrid, segur que és retirarà definitavement a l'Empordà, concretament a Jafre on fins ara tenia la residència.
El que a mi em sap greu és que renegui tant de Catalunya, dels catalans, del català, etc... Perquè tant d’odi? Si no agrades, no agrades i a Catalunya l’Albert Boadella fa molt que no agrada. Però la culpa la te ell, no la resta de la ciutadania catalana.
El que hauria de molestar a l’Albert és que es parli més d’ell per la seva vessant política anti-nacionalista que pas per la seva obra.