dimarts, 3 de febrer del 2009

VICTORIANO IZQUIERDO RAMÍREZ. El talent.


Un company de l’associació fotogràfica de Palamós a la que pertanyo, m'ha regalat via correu electrònic l’enllaç de la plana d’aquest fantàstic fotògraf.



http://www.victorianoizquierdo.com/









http://lacomunidad.elpais.com/pixel-fugaz/posts



El primer que sento és admiració i enveja sana, sempre em passa quan presencio l’obra d’un geni. Si la inspiració, les muses, o com vulgueu dir-l’hi, et toquen i et recolzen de tant en tant a l’hora de prémer l’obturador d’una càmera, en Victoriano ho aconsegueix en cada captura.


La seva fotografia és de la que m’agrada fer a mi (encara que molt millor resolta que la meva) poc estudi, molt carrer, suposo que per la manca de mitjans. Fotografia robada, quasi de voyeur, amb molt sentit del humor, amb retocs probablement de Photoshop, que la converteixen en art totalment actual i d'avantguarda, perquè, tot i que hi han encara molts detractors del retoc, tot i que sigui retoc subtil com els que aplica en Victoriano, el cert és, que si la fotografia ha passat per diverses tendències, l’actual és sens dubte la del retoc subtil, subtil però, aconseguint aquest vel de realitat irreal.

El que més m’agrada de les seves fotos és la composició, i en el que més destaca, pel meu gust, és en un dels temes més difícils que hi han a la fotografia, el retrat, aconsegueix que un simple primer pla es converteixi en una imatge plena de matisos on la mirada es desplaça d’un cantó a l’altre de la imatge, apreciant-te’ls tots. Acariciar l’art fotogràfic com ho fa en Victoriano només ho aconsegueix un geni.

He volgut deixar pel final el més sorprenent, acaba de complir divuit anys, això vol dir que ens queden molts anys de seguir gaudint del seu art fotogràfic.


Recordeu aquest nom: Victoriano Izquierdo, artista fotògraf.





Nota: Totes les fotografies d'aquest post estan subjectes a drets d'autor i han estat publicades amb permís de l'autor.